2015. február 26., csütörtök

ápoló suli

A suliban elég röhejes az oktatás színvonala. Aki nem szorgalmas, és nem vesz meg egy csomó könyvet saját indíttatásból, az már most, az utolsó 2 modulzárón is morzsolódik, a nagy vizsga meg még a szorgalmasan tanulóknak is durva lesz. Én is nagyon parázok.
Pl. Egyik nagyon gáz dolog: volt kb. 10 (ha nem több) egészségnevelés-egészségfejlesztés óránk egy NEM szakmai tanárral, aztán volt 1 db belgyógyászat óránk. Nem lenne fontosabb a belgyógy, mint az egészségnevelés?
Másik példa: egészségnevelés keretében is volt hospice-os, otthonápolásos tétel. Levizsgáztunk, délután: hospic, otthonápolás óra. Addig semmit nem tanultunk róla.
Már év elejétől is megfigyelhetőek voltak durva dolgok: volt 1 db latin óránk. Szakmai dolgot nem tanultunk, csak egy futó bepillantás volt a latinba, de azért elvárják, hogy kenjük vágjuk a latint a vizsgákon, és értsük meg mit is mondott az orvos éppen. (vettem latin könyvet, de a vizsgák előtt esélytelen, hogy tudjak vele rendesen foglalkozni, mert a szakmaibb részre kell koncentrálni)
Anatómiát is szánalmas mennyiségben kaptunk, megvettem a Donáth anatómia-élettant, és már 1x sikerült elolvasnom.
A latin után 2. legelképesztőbb hiányosságunk: gyógyszertan. Abból is volt 1 óránk, ami semmire nem volt elég. Fogalmunk nincs a gyógyszerekről, hatóanyagokról, csak a gyógyszerformák, meg a gyógyszerelés szabályai mennek.

Tanulótársaktól és tanároktól is hallom, hogy nem kimondottan a mi sulinkkal van a baj, hanem az oktatási rendszerrel, mert ott vannak ilyen idióta módon elosztva az óraszámok.

A gyakorlati naplóval is majdnem rápacsáltam. Év elején semmit nem mondtak hozzá, mit hogy kéne, én kinyomtattam, aláírták, pecsételtek, összetűztem, leadtam.
Rá 2 hétre megjelenik az "osztályfőnök", és közli, hogy jövőhéten bejön, és tájékoztat minket hogy kell leadni a gyakorlati naplót. Hát nem úgy ahogy én leadtam, és az óraszámok is rosszul lettek felvezetve rá. Én kétségbeesetten kérdem most mit csináljak, ezt esetleg előbb kellett volna közölni, nem tudom újra mindenhol aláirtani..... reakció: szó nélkül elrobogott.
Más is ugyan úgy járt mint én. 45 perces órákkal kellett számolni a megadott óraszámot, és ha 8 órát voltam ott fizikailag, az 8 órának lett beírva, hisz a főnővérek nem fognak nekem 10 órát aláírni, mert nem vágják ezt a 45 perc dolgot, vagy azt hiszik le akarom csalni.... És aki nem adta le, azok jó részének is így van vezetve.
Mentem visszakérni a naplóm a tanulmányira, hogy átfirkáljam, de nem adták vissza, mondták jó az úgy. Ok, én nem erőltetem.

Eddig minden modulzáróm 5-ös lett, de ez a szerencsén is múlik, hogy milyen tételt húz az ember.
Pl. legutóbbi vizsga: alapápolás modul. 2 héttel a vizsga előtt közölték, hogy jaaaa, mégsem akkor lesz a vizsga mikor mondtuk, hanem alig 2 hét múlva.
Ment a kapkodás a tételek összeszedésével. Voltak kidolgozott tételek, amik már évek óta vándorolnak az OKJ 54-esek közt, de abban vannak hülyeségek meg hiányok, ki kell egészíteni.... több, mint 1 hetem ment rá, mire végeztem a tételek összeszedésével, és maradt 5 napom elolvasni. Tételenként 15-20 oldal, 31 tétel. A vizsgáig 1x tudtam átrágni magam rajtuk, úgyhogy ez volt ez első olyan vizsgám aminél elkönyveltem: a szerencsén fog múlni.
Jó, nem volt olyan tétel amiről ne tudtam volna mondani pár dolgot, csak nem mindegy, hogy 5 mondatot bírok róla kinyögni, vagy pofázok 3 percig.
Mázlim volt, a leginkább nekem való tételt húztam: angina pectoris meg cardiovasculáris  kórképek. Kicsit megpróbáltam másfelé is elkalandozni, de mondta a tanár, hogy maradjunk a tárgynál, elmondtam amit oda gondoltam, 2 dolgot kérdezett, az egyiknél nem igazán tudtam most mire is akar kilyukadni, de így is 5-öst kaptam.

Nem volt szigorú az osztályozásnál, de látszott, hogy nagy vizsgás szinten próbálja belőlünk az infót kicsikarni, hogy a nem tanulók is kaparják össze magukat, a szorgalmasabbak meg még többet tanuljanak, mert gond lesz.

Még 1 modulzáró van hátra, aztán a nagy vizsga. Ha rágondolok, már görcsbe rándul a gyomrom. Több nap írásbeli, nem tudni hány nap szóbeli + gyakorlat.
A gyakorlattól nagyon nagyon rettegünk, mert amit a majdnem fél éves gyakorlaton láttunk, az szinte mind szabálytalan, mert semmit sem a protokoll szerint csinálnak az ápolók, és belénk is ez rögzült. (azokról nem is beszélve, akik már 10-15 éve ápolóként dolgoznak, és úgy jöttek a suliba)

Van 1 nagyon jó tanárunk, ő kiharcolta, hogy bejuthassunk a demons terembe, mert korábban nem voltak hajlandóak beengedni minket rejtély, hogy miért.
Végre szúrtam branült a műkaron :) És gyomorszondát is dugdostunk le az ufó babának.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése