2012. szeptember 9., vasárnap

Büntetés Végrehajtás - találkozó, Szt. Adorján nap

Tegnap voltunk a BV-s találkozón. Ahhoz képest, hogy kétséges volt az elmenetelünk, nagyon élveztem, és több szempontból is megérte elmenni.

Odaérve feliratkoztunk a 12.15-ös börtön látogatásra, vettünk ebédjegyet, aztán oda csoportosultunk a nemsokára kezdődő csikós bemutató helyszínére. Viszonylag hamar el is kezdődött, szép volt jó volt, a szokásos elemekkel. Eleve nyereg nélkül lovagoltak, de aztán a fickó az idősebbik lóval kantár nélkül is megcsinált mindent, nagyon jó volt. + elemként a ló leült enni egy asztalhoz. Nagyon ari volt.


A bemutatójuk után fel lehetett ülni. Én tipródtam, hogy felüljek -e egy kör lépésre, és koszoljam össze a nacimat. Közben hagytam érvényesülni a kölyköket, mert persze odaözönlöttek. Az akciócsoport már nagyon akart jönni bemutatózni, aztán fogyatkoztak a lóra vágyók, a bemondó fickó még hívogatta az ifjú hölgyeket, szüzeket, ilyesmiket, aztán úgy döntöttem, jó megyek.
Átmásztam a lezáró madzagon, odaadtam anyunak a gépet meg a tatyóm, odamentem a fickóhoz (gondoltam nem a kislányt kéne a feldobással terhelni), felhúztam a lábam ahogy kell, ez már gyanús volt neki, feldobott, épp el akarta kezdeni mondani, hogy fogjam meg a sörényét, de én addigra már épp felvettem a szárat, és a számomra megszokott pozícióba fogtam, erre megkérdezte: ültél már lovon? Mondom igen. Jó akkor mehetsz egyedül.
A bemondó fickó, ahogy mindenkit, engem is megállított. Először kb. 2 m-re álltam meg tőle, de aztán intett, hogy menjek oda elé. Odaléptem, kérte a nevet, mondtam, kérdezte ültem -e már lovon, hát bevallottam már 8 éve paccozok, akkor feltette a kérdést a közönségnek, ki az aki legalább 2 éve lovagol? senki. Na akkor vágtázzak egy kört. Neeeem, mondom. Elindultam lépésben, közben a csikós is utánam szólt, hogy nyugodtan mehetek vele. Na akkor tanakodtam, érdemes ennyi ember előtt megkockáztatni egy zakózást tekintve, hogy még normálisan nem vágtáztam szőrén?
Na gondoltam egy ügetésből nem lehet baj, elindítottam. Meglepően kényelmes volt, úgyhogy megpróbáltam beugratni csizma, kattogó hang adással, persze nem ugrott be, a közönségből valaki kedvesen lehurrogott, akkor felbuzdultam, odaszóltam a paccnak, hogy vágta, megböktem, szépen beugrott, a gazdiig el is vágtattunk (kemény 1/4 kör), ott befékeztünk, és visszaszolgáltattam a patást.

Kimentem a helyemre, hogy fotózhassam az akciócsoportot meg a kutyásokat. Hasonló dolgok voltak mint 2 éve, de most kicsit bővebb és viccesebb, mert a bemondó mindig poénkodott valamit, vagy az előadók.


Utána bementünk börtönt látogatni, a csikósok is pont abba a csapatba kerültek mint mi, pár szót beszélgettünk.
Most a börtönlátogatás is bővebb volt, anno kb. 2 épületet néztünk meg, és alig mondtak valamit, most meg 4 helyen voltunk, és a néni részletesen végig beszélt mindent.

 Kijőve ettünk valamit, közben elszaladtam megnézni a tűzoltók hogy kapnak szét egy autót.

Ezt követően az lett volna a terv, hogy megnézzük az íjászatot, és jövünk haza. Kicsit sorba kellett állni, de csak odakerültem, itt is ki lett szúrva, hogy nem először van íj a kezemben. Megnyugtattam a bácsit, hogy csak nemrég kezdtem tisztességesebben lőni, úgyhogy elég béna vagyok. Ellátott 1-2 tanáccsal.

Mikor épp indultunk volna haza, apu előkerült valami régi ismerősökkel, velük elbeszélgettek annyi ideig, hogy mondtam, akkor már megvárhatnánk a rendőrkutyás bemutatót is.
Odamentünk időre, de 1 órát csúszott az egész. Nagy nehezen elkezdődött, nagyon tetszett. Először bemutatták milyen fegyelmezettek és szófogadóak az ebek, aztán ügyességi, drogkeresés, ember keresés, ember letámadás, végül a legcukibb: a foxi letépte a biciklitolvajt a bicikliről. Annyira édes volt.


Mikor már azt hittem vége, megint jöttek a csikósok. Na akkor már maradjunk ezen is.
Lement a rövidített bemutatójuk, utána jött a lovaglás. Megint odacsoportosultam, megvártam amíg a rendőrök kiélik lovazási hajlamaikat, és jókat nevettem, meg ők is.
Mikor már mindenki elszállingózott, megint feldobott a fickó a 3 éves kisbéri kancácskára. Mondta hogy vigyázzak vele, mert szeret elszaladni, megindulni. Oké, így szőrén biztos sok mindent tudok vele kezdeni.
Nem tudom honnan jönnek ezek a veszélyes dolgok iránti késztetések, de ismét bevállaltam a vágtázást szőröcskén a csikón. Első körben egyedül mentem, kicsit kezdett elrohanni, én próbáltam lelassítani, erre besatuzott a gazdi előbb. Jó röhögtem, aztán elindult előttem a lány a másik lóval. Na az után egyből megindult, első 1-2 körben tudtam fogni, de aztán meglódult, elkezdte megelőzni a másik lovat, így menet közben átszóltam a lánynak, hogy légyszi álljon meg, ő meg is állt, mi megelőztük, de így felvezető ló nélkül sikerült visszafognom és megállítanom a pacit. Meleg helyzet volt, gőzöm sincs hogy maradtam fent rajta, de mindent összevetve tetszett a szőröcske vágtácska.



Visszaszolgáltattam a pacit, felpattant rá a fickó, de megkért, hogy vigyem oda az ostorát. Odavittem, mondta a nyaka alatt tegyem át a lónak, és kantározzam le. Megtettem, és akkor a csikasszal is megpróbálta kantár nélkül a műsorszámot. Elég sokat szenvedett vele, de csak nem akarta a ló. Visszakantároztam, de állandóan elakadt vagy az orrszíj, vagy a zabla, és csak sikerült úgy feltenni, hogy a zabla nem volt a ló szájában. (jól van na, sosem láttam csikós kantárt közelről, és nem is kantároztam vele). De mondta a fickó, hogy ne igazítsam meg, jobb is így, mert nem teljesen kantár, de be tudja húzni a fejét jobban, mert nem akart kantár nélkül lefeküdni a ló. Így sikerült lefektetnie, úgyhogy fél siker. 

Közben jött még pár lovaglásra jelentkező, a lány vezetgette őket, engem meg elkapott a csikós, hogy tudok -e ostorozni? Mondtam még nem mertem kipróbálni, mert féltem, hogy pofán csapom magam.
Na akkor majd ő megtanít. Kezembe nyomta az ostort, először ő lengette a kezem, megmutatta a 2 féle csatttintást, aztán ott hagyott, hogy gyakoroljak. Néha adta az instrukciókat, de hamar lefáradtam, mert nagyon nehéz volt a karikás ostor. 


Csak haza jutottunk este felé, és nagyon örülök, hogy elmentünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése